Każda firma działająca na rynku sektorowym musi posiadać siłę pracowniczą. Kiedy prowadzone czynności mają jedynie charakter regionalny oraz kiedy nie jesteśmy zainteresowani rozwijaniem swojej działalności gospodarczej, wtedy zatrudnianie pracownika może okazać się niepotrzebne. Niemniej jednak, wiele firm nastawiona jest na ciągły rozwój oraz zwiększane zakresu oferowanych usług, czy produktów. znalezienie dobrego i odpowiedzialnego pracownika jest niezwykle trudne i wymaga poświęcenia znacznej ilości czasu. Pierwszym etapem poszukiwania jest zamieszczenia głoszenia w prasie codziennej oraz Internecie. W ten sposób dotrzemy do największej liczby poszukujących pracy, a im więcej zainteresowanych, tym większy mamy wybór pracownika. Zamieszczając ogłoszenie musimy dać kandydatom trochę czasu na przygotowanie dokumentów rekrutacyjnych i wysłanie ich na podany adres mailowy lub pocztowy. Dokumenty te będą stanowiły kryterium wyboru kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną. Drugim etapem rekrutacji jest właśnie rozmowa. Podczas jej trwania sprawdzamy wiarygodność oraz umiejętności kandydata. Sposób sprawdzenia jest całkowicie dowolny. Na podstawie oceny wyników rozmowy kwalifikacyjne wybiera się konkretnego pracownika. W związku z powyższym pytania oraz zadania realizowane podczas rozmowy powinny być niezwykle przemyślane oraz dokładnie zaplanowane.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply