Produkt w biznesplanie

Na rynku usługowym jest bardzo trudno zbudować od podstaw solidną firmę. Z tej też przyczyny każdy przedsiębiorca, który zaczyna dopiero działalność gospodarczą z całą pewnością powinien rozpocząć swoje wzmagania na tym terenie od solidnego biznesplanu. Najlepiej jest zrobić aż dwa tego typu dokumenty. Pierwszy osobiście dla siebie, czyli wersję rozszerzoną, gdzie nie musimy bać się tego, że ktoś nam podchwyci nasz pomysł, przez co napracujemy się za darmo, drugi zaś dla wszelkiego rodzaju instytucji, takich, jak banki, czy też urząd pracy. Jest to wyciąg z szerszej wersji naszego biznesplanu, który ma przekonać kredytodawcę do tego, że jesteśmy rzetelni, jak też niezwykle rokujemy na sukces. W tej kwestii przesądzającym będzie to, co zamierzamy robić, czyli – produkt. Jeżeli będziemy mieli konkretną wizję naszego produktu, są bardzo duże szanse, że bez większego trudu przekonamy do siebie instytucje finansowe. Dla nas samych, jako przedsiębiorców liczy się to, abyśmy potrafili nasz produkt kupić w najniższej możliwie cenie, zaś sprzedali go jak najdrożej. Ta zasada jest znana każdemu handlarzowi, niezależnie od tego, czy posiada on budę na straganie, czy też jest wytrawnym i liczącym się graczem na planszy światowego biznesu. Wielu początkujących przedsiębiorców popełnia jednak na tym etapie olbrzymi błąd. Sprzedają oni po bardzo wysokich cenach towar, który jest słabej jakości. Nabywca ulega bowiem powierzchownej iluzji, co kończy się bankructwem.