Bez właściwej promocji i reklamy produktu bądź usługi nie mamy szansy na efektowną sprzedaż. Już na etapie zastanawiania się nad pomysłem na działalność gospodarczą, powinniśmy się zastanowić, do kogo zostanie skierowana oferta i jak o niej powiadomić ludzi. Marketing jest podstawą dobrej sprzedaży. Już na początku trzeba przeznaczyć określoną sumę pieniędzy na działania marketingowe. Duże firmy nie mają z tym najmniejszego problemu, bo po prostu zlecają określone działania agencji reklamowej, która przygotowuje stosowną kampanię. Firmy małe nie będą oczywiście działać w skali makro, ale i one powinny podjąć pewne działania, by o powstaniu firmy i profilu jej działalności dowiedziało się jak najwięcej osób. Działając na lokalnym rynku ze szczególną pieczołowitością trzeba dbać o pierwszych klientów. To oni, właściwie obsłużeni i zadowoleni z poziomu produktów i usług, będą prowadzić tzw. pozytywny marketing szeptany, który wyrobi naszej firmie właściwą markę. Przedsiębiorcy powinni utrzymywać dobre stosunki z prasą i mediami, ważne jest by uczestniczyli jako sponsorzy w lokalnych inicjatywach. Na pewno będą pozytywnie zapamiętani, co może się później przydać. Dobrze jest reklamować się w mediach, koniecznie trzeba posiadać też stronę internetową. Dzisiaj większość osób poszukuje informacji właśnie w internecie. Dotyczy to zwłaszcza ludzi młodych. Jeśli naszej firmy tam nie ma, to tak jakbyśmy nie istnieli. Podejmujmy wszelkie działania, by nasza firma była znana i popularna, oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply